Corona informatie

Beste cursisten van Stichting Rijens Hart,

Zoals u misschien al wel vernomen heeft, mogen we vanaf 4 mei 2021 weer de reanimatielessen gaan geven voor individuele mensen. Wegens coulancebeleid hoeft u ook niet bang te zijn dat uw certificering is verlopen. De Nederlandse Reanimatieraad heeft zich hier eerder over uitgesproken:

Per 4 mei hervatting van al het reanimatieonderwijs en we zullen we u ook de nieuwe richtlijnen aanbieden die per 21 april ll. zijn gepubliceerd door de Nederlandse Reanimatieraad.

Ondanks dat het aantal besmettingen nog altijd hoog is, lijkt de verspreiding van het coronavirus zich zo te ontwikkelen dat de overheid per 28 april diverse maatregelen heeft versoepeld. Daarmee kan per 4 mei ook al het reanimatieonderwijs hervat worden.

Per 3 maart was het al mogelijk om EHBO-, BHV- en veiligheidstrainingen te geven aan personen die het nodig hebben voor beroep en bedrijf. Per 4 mei is iedereen weer welkom bij de reanimatiecursussen. Uiteraard met inachtneming van het brancheprotocol ‘Veilig trainen voor BHV-, EHBO-, reanimatie- en veiligheidscursussen tijdens de COVID-19 pandemie’.

We zijn blij met de versoepelingen, omdat steeds meer (burger)hulpverleners al meer dan 2 jaar geen scholing hebben gehad.

Algemeen voor alle reanimatietrainingen geldt:

• Opleiders en cursisten adviseren wij om ook zelf steeds opnieuw te overwegen of onderwijs noodzakelijk is en de risico’s verantwoord zijn.
  • Instructeurs en cursisten die tot één van de risicogroepen behoren, adviseren wij om niet aan reanimatieonderwijs deel te nemen.
  • Ziekenhuispersoneel adviseren wij noodzakelijke trainingen zoveel mogelijk te volgen in hun eigen ziekenhuis of in de regio.
  • Voor opleiders geldt: wees alert op aanvullende lokale maatregelen en beperkingen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

We hebben vooralsnog nog steeds te maken met de COVID-maatregelen die gelden, dus we kunnen per avond maximaal 6 deelnemers inplannen en de nascholing zal 2 uur in beslag nemen. We zullen zorgen dat aan alle veiligheidseisen wordt voldaan en dat iedereen zijn/haar eigen lesmaterialen heeft.

Ook voor onze groepen zullen wij weer de nascholing gaan verzorgen en zullen binnenkort de data bekent maken op de website. U kunt zich digitaal op onze website inschrijven voor een opleiding of nascholing of een mailtje sturen naar info@stichtingrijenshart.nl

We hopen u weer te mogen begroeten op één van onze lessen.

Met hartelijke groet,

Bestuur en instructeur Stichting Rijens Hart